Saturday 19 July 2014

Transkrip Exam

Assalamualaikum wbt. 

Nampak tak? Nampak tak? Rasa macam nak kekal guna font jenis ni. Kecik-kecik. Macam comel lak. Then, mudah nak baca if satu perenggan letak 2 or 3 ayat. Kan? Daripada tulisan yang dulu. Aku simpulkan orang nak baca pun boleh juling terus mata.

If saya dah menjulingkan mata kalian. Maaf nohh. Aku selalu aci trial and error. Ikut suka hati aku ja. Tak apa. Kita belajar daripada benda yang dah lepas. 

Nak habaq. Transkrip exam sudah dapat lohhh. Rakan-rakan matrikulasi sekalian! Syok tak dapat transkrip ber-cop-kan usaha anda selama setahun? 

Awal pulak abang posmen on duty hari ni. Selalunya kalau ada apa-apa post ke rumah aku tengah hari or petang baru dapat. Ni pukul 10 pagi dah sengih depan rumah. Haha.

Maklumlah post ekspress gitu. Posmen pun kena lah ekspress. Walaupun dengan motor kapcai. Hahah. Marah dia aku panggil motor dia macam tu.

coffee yg aku suka beli dekat koperasi kmpp untuk stay up malam

Aku renung transkrip akademik. 2 3 kali jugak lah. Terbayang balik banyak mana usaha aku dulu. Then, compare usaha semester 1 and semester 2. 

Semester 1 : 
Usaha habis-habisan. Dek trauma dengan result UPS 1. Result yang bagi aku ala-ala hidup segan mati takmau. Dah di ceritakan result tu di post yang sebelum ni. Kalau rasa nak tau koreklah sendiri. Wa malu nak ulang cerita balik. Kui3

Semester 2 :
Semester angan-angan. Semester angau. Semester gatal. Semester berlagak sombong. Semester yang aku buat macam selepas semester 2 ada lagi semester 3. Huuu mintak jauh mintak jauh.
p/s: semester 3 yg dimaksudkan adalah repeat. The one and only budak2 PST mintak dijauhkan.

Study aku main-main. Dugaan hati banyak sungguh. Sampai ke akhirnya aku tersasar. Mujur result okey! 

Tak payah kot di ceritakan di sini. *tak sedia nak cerita. rasa macam 'teruknya aku dulu'*

Ku sangka result ku merudum jatuh. Ku sangka lepas ni dah tak sanggup nak tatap muka mak abah. Ku sangka nak sepi sampai bila-bila daripada kawan-kawan if betul-betul result teruk.

Banyak dah planning dan sangkaan aku. Ahaha. Dah bungkus dalam plastik hitam ikat ketat2 buang dalam lori majlis bandaraya dah pun. Takut dengan kesilapan lalu punya pasal. Jangan risau ya, kawan. Iam still your bestfriend for everrrrr.

Tapi. Tak apa. Allah Maha Adil. Di makbulkan juga doa aku setiap hari walaupun aku banyak buat salah. Alhamdulillah, ya Allah.

Kita belajar daripada kesilapan. Betul tak?

Macam dah serik. Tapi mampu ka? *eheh. betulkah dah serik?* Tu baru masuk matrikulasi. Belum masuk university. Masih banyak dugaan dan cabaran menanti. Allah...kirimkanlah kepadaku kawan yang baik-baik.

Susah benor nak jaga hati. Agak-agak kalau cabut hati. Cuci dengan clorox(peluntur). Gilap segilap gilapnya. Pastu bungkus elok-elok dengan kain. Pastu letak balik tempat asal. Ikat ketat-ketat. Boleh bersih ka hati tu? Boleh terjaga ka?

"Banyak ingat Allah. Dekatkan diri kepada-Nya."

"Al-Quran jangan dibiar tidak terusik. Dekatkan diri kepada Al-Quran."

"Zikrullah biar di bibir. Ringankan bibir untuk berzikir."

O...key.

"Jika sekadar 'okey' tak menunjukkan sungguh-sungguh nak buat. Lebih elok 'inshaaAllah'."

Erk!. Err. InshaaAllah. *senyum kelat* 

Mana yang baik, ambillah. Mana yang buruk, tempek dekat blog ni pun takpa. Hehe

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Self Service

Assalamualaikum. sumber: Google Hailee Steinfeld, Love Myself Malam yang panas suam-suam gitu. Kalau dapat update post baru sambi...