Wednesday 20 August 2014

Choice

Assalamualaikum wbt.

Mood: No mood available

Satu tujuan. Satu matlamat. Satu impian. Sejuta usaha. Satu kejayaan. Satu kebanggaan. Satu kepuasan. 

"Apa yang budak ni tengah merapu pun aku taktau,".

Seriously. Tak perlu tau. Semua orang boleh nyatakan seperti yang aku list kan di atas. Mustahil hanya aku seorang yang ada tujuan, matlamat, usaha and so on. Korang pun mesti ada kan?

Dan sekarang. Satu tujuan. Bakal. Satu matlamat. Errr tak nampak lagi. So sad. Kalau tak ada matlamat dan impian macam mana nak usaha? 

"Usaha sampai ada matlamat dan impian."

Eh. Macam dah terlambat ja nak usaha. Sebab jangan lupa! Kita ada masa. Sedang tengah usaha sampai ada matlamat dan impian...macam mana kalau masa tu dah tak berguna lagi? Time limited!!!

Dah tu. Macam mana?

"Carilah matlamat kau sekarang! Sementara kau tak mulakan lagi 'tujuan' kau!"

Hanya ada 3 tahun. 3 tahun yang kena usaha tanpa berpaling ke belakang. 3 tahun yang bakal membawa aku entah ke mana. 3 tahun yang bakal membentuk aku menjadi manusia yang MATANG. 

Hoho. Acanoo kalau lepas 3 tahun tu tak matang-matang jugak. 

"Belum apa-apa lagi dah think negative!"

Okey. Perlu think positive ja la sekarang ni. 

....

Runsing. Keliru. Pening. Ragu-ragu. Buntu.

"Kenapa?"

Banyak benda nak kena fikir lah.

"Orang lain pun ada banyak benda nak kena fikir jugak!"

Aku benci jawapan macam ni!

....

Choice.

Yes. Aku asyik buntu memikir pasal 'pilihan'.

Semua benda kena ada pilihan kan? Parah kalau diri sendiri tak reti nak buat pilihan tu. Parah benar parah. Parah sangat. Kritikal!

Selesai satu pilihan. Pilihan lain pulak yang kena buat. Haahaahaaa *gelak kurang siuman*

Baru buat planning sebagai students. Dah jadi macam ni. Belum lagi pegang status pekerja, isteri, ibu, majikan.....and so on. Perlu latih lagi diri supaya tak terlalu manja dengan 'bergantung kepada orang lain'.

....

Kegilaan bakal bersambung...

No comments:

Post a Comment

Self Service

Assalamualaikum. sumber: Google Hailee Steinfeld, Love Myself Malam yang panas suam-suam gitu. Kalau dapat update post baru sambi...