Saturday 15 November 2014

Do you see that?

Assalamualaikum wbt.

Salam sejahtera. Dan salam perpaduan. Dan salam ukhuwah fillah.

Do you see that?

Do you see that??

Do you see that???

Iam landing on bed. Dreaming. Macam tak ada hape kerja yang perlu di buat. Sedangkan list kerja assignment segala kalau boleh sampai tahun depan pun tak habis buat list.

Do you see that? Aku mengeluh............ Boleh faham tak betapa aku ni mengadu tentang kerja yang Allah aturkan untuk aku. T.T

Baru disibukkan dengan hal dunia, aku dah meroyan entah apa-apa.

Bila lab report stuck in the moment.

Bila proposal turun bagai air terjun yang mencurah-curah.

Bila segala benda nak kena present.

Bila ada exam dan tak reti nak study sebab aku tak ada nota sebab aku malas salin nota.

Bila berangan nak jadi atlet dan tiap-tiap petang kena turun court.

Bila kena lead manusia-manusia dan manusia-manusia tersebut semedang busy tahap dewa.

Dan...

Bila tiba hari raya~~~~~~~~

Do you see that? Aku merungut lagi........... 

Susah nak kuat bila susah macam ni. Bukan susah sebab kerja tu susah. Tapi susah sebab diri ini pemalas.

Aku tahu bukan aku seorang yang disibukkan dengan perkara begini. Aku tahu ada orang yang lebih sibuk, sibuk, dan sesibuk-sibuknya. Aku tahu aku kena bersyukur. Jadinya, kawan-kawan.. pleaselah, jangan jadi macam saya. T.T



'Ada kerja tu buat saja lah. Yang hang dok lepak tang sini buat hapa!' -marah diri sendiri.



Do you see that? 

Awak dah buang masa kerana membaca entry kali ni.



K bye. Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Self Service

Assalamualaikum. sumber: Google Hailee Steinfeld, Love Myself Malam yang panas suam-suam gitu. Kalau dapat update post baru sambi...