Wednesday 1 May 2013

SMK Sultanah Asma *my ex-school yang awesome*

Assalamualaikum. Hai. *selalu dengar bunyi cengkerik jaa. bila la nak ada pengunjung ni?* Hmmm. today nak story pasal my ex-school. heheheh. nama yang indah lagi terhebat dimata dunia. ini dia SMK Sultanah Asma.
-really miss this awesome school-
Walaupun kenangan pahit lagi banyak daripada kenangan manis*kah3*, tapi, sekolah tetap sekolah. banyak jasa dan pengorbanan dekat Asma. ahhh really miss that school. kenangan2 pahit tu laa yang buat aku jadi tak keruan after tinggalkan sekolah tu. pernah dengar bitter can be sweet? *pepatah khas yang direka oleh aku*ngeee. pengalaman dihina oleh guru - but i take it positive. di kutuk kawan sendiri - i take it positive. yang tu yang paling perit. aku nangis sampai kering air mata. but at last, i got it. ada hikmah disebaliknya. SPM result aku takgempak pun. just 5A 1A- 2B+ 2C+. padan laaa, main2 jaa. tapi, PMR 8A. huhu. pasalkawan2 pulak. aku tak bergaul dengan semua orang. cupp, aku tak sombong naa. aku bergaul rapat dengan geng aku jaa. syaza,izzati,maziah,fairuz,mimi,farah,atykah,syahirah. 






errr, lagi2...nadhirah,yaya,cekgi,sibah,aina,ama,pikah,syifa,farah w,ain,anne,pija,cikton,ayu...lain2, tak keluar dari otak ni, maaf. hehe. kawan2 aku memang sempoi laa. ramai kawan sebab aku ex-hostel. aku berbangga dapat berkawan dengan depa. hmmm. macam tak caya ja aku dah habis sekolah. rasa baru semalam aku lompat pagar sekolah semata2 nak beli aiskrim pop*yang warna-warni tuu*kah3. peristiwa paling lawak. rindu nak dengar teacher rahmah and teacher noni bertempik*sebab tak ikut peraturan*hehehe. sekolah aku sekolah perempuan. so, memang pelik2 la kami dekat sekolah. bebas melakukan apa saja. guru lelaki and lain2 staf lelaki tu ada laa. teringat kawan aku sorang ni, dalam kelas dia selalu selak kain dia sampai paras lutut. pernah kena tegur dengan cikgu lelaki pulak tuu. wakakaka. sekolah kami selalu jugak ada orang asing yang menumpang belajar sekali kami. keh2. kejam tak? orang asing tu aka pelajar dari sekolah lain. something like Program Perkongsian Pintar. and yang bestnya, students yang datang tu, kadang2 ada student lelaki. wakaka. bayangkan, hampa sekolah perempuan, and ada sekolah lain datang, lelaki+perempuan. memang best gila laa. selalunya, setiap kelas akan dapat 2-4 students lelaki. memang cover habis pastu. hahaha. lagi best kalau sekolah yang datang tu sekolah lelaki saja. agagaga. sangat best! lol. rindu jugak nak nyanyi lagu sekolah,lagu kebangsaan and lagu negeri Kedah sambil diiringi pekikan pancaragam. haha. i wonder bila nak pergi sekolah lagi ni. haih. tapi hakikatnya, sebenarnya aku nak lari dari kehidupan lama aku and nak bina kehidupan baru. maksudnya, aku perlukan lupakan cikgu2 yang dah banyak mencurahkan ilmu untuk aku. and kawan2 yang sangat awesome? tak jugak. aku tak perlu untuk lupakan depa. sebab masa silam yang buat seseorang tu jadi matang and profesional. so, i will stop here. *tetiba ja speaking* lol. K,Bye. Salam.

No comments:

Post a Comment

Self Service

Assalamualaikum. sumber: Google Hailee Steinfeld, Love Myself Malam yang panas suam-suam gitu. Kalau dapat update post baru sambi...